poniedziałek, 2 listopada 2015

"Dirillo Monile"... czyli Wisior z Niebieskiego Agatu

Skąd taka nazwa na wisior z niebieskiego Agatu? Agat (również gr. "agathos" czyli "dobry") pochodzi od rzeki Achates płynącej na południu Sycylii, gdzie już w starożytności wydobywano Agaty. Dzisiaj niestety próżno szukać tej nazwy. Obecnie "agatowa rzeka" zwie się Dirillo... stąd, co bardziej spostrzegawczy dopatrzą się już podobieństwa ;)*
Drugi człon nazwy czyli "monile" to po prostu "naszyjnik" w języku łacińskim (a u mnie łacina wiecznie żywa :) ). 
Ponadto Agat sam w sobie kojarzony jest z wieloma magicznymi właściwościami. Uwalnia drzemiący w nas potencjał, ułatwia podejmowanie wyzwań i dodaje pewności siebie, rozbudza mądrość wewnętrzną i pomaga odkryć naturalne talenty... jednym słowem kamień sukcesu*.
Można w to wierzyć lub nie, ale jedno jest pewne. To przepiękny minerał (odmiana chalcedonu), który może stanowić bajeczną, a nawet magiczną ;) biżuterię.
Moja wersja wisiora to ok. 7 cm-owy niebieski agat, pochodzący z Brazylii o cudownym, wstęgowanym wzorze. Kamień opleciony jest drobnymi koralikami Toho Round 11o i 15o w kolorach niklu i hematytu, podszyty filcem i delikatną skórą naturalną w kolorze czarnym. Całość wykończona srebrną krawatką pr. 925.
Wisior jest niezwykle skromny, ale ten fantastyczny niebieski Agat, nie potrzebuje zbyt wyszukanej oprawy by prezentować się zjawiskowo. 

Zresztą sami oceńcie.












Życzę Wam dobrej nocy moi Drodzy "Czytacze"



*   Informacje o minerałach zaczerpnęłam z pl.wikipedia.org oraz z AstroVita.pl

2 komentarze:

  1. Piękny naszyjnik :) też mam taki podobny niebieski agat, tylko nie tak wielki i nie tak pięknie oprawiony, nie wiedziałam o jego właściwościach :)
    pozdrawiam i zapraszam do obserwacji mojego bloga http://pomyslyplastyczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i zaproszenie :) Na pewno skorzystam ;) A co się tyczy agatów, nie miałam o nich pojęcia, póki nie zaczęłam ich oprawiać. Z czystej ciekawości przejrzałam dostępne materiały o właściwościach minerałów i okazuje się, że zgodnie z przesłankami są to "wulkany pozytywnej energii", mające ogromną moc sprawczą... no cóż można w to wierzyć lub nie, ale niezależnie od posiadanej mocy są przepięknymi minerałami ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...